By Fabio Zonin, Master SFG, SFL, SFB

Lose fat,
Increase strength,
Kill your strength tests,
Repeat.

What I am about to share is the nutrition plan that allowed me to drop over twenty pounds of body weight in eight weeks—without sacrificing strength and muscle mass.

I know this is an uncommon topic for the StrongFirst blog and this is, in fact, the first article that has to do with nutrition. But there are quite a few good reasons that prompted me to embark on this challenge, anbd to share it with you.

Yes, I know most of you are thinking my reasons must have to do with being lean and muscular, looking good, and all this bodybuilding stuff. Some of you, most likely those who, as me, have left their forties behind them, may be thinking about being healthy, which is a more foresighted thought.

Well, you all are right! Only I have another very good reason you might not have guessed. This reason is called relative strength.

Perdi grasso,
Aumenta la forza,
Schiaccia i tuoi test di forza,
Ripeti.

Quello che sto per condividere è il piano nutrizionale che mi ha permesso di perdere oltre venti libbre (più di 10kg – NdT) di peso corporeo in otto settimane – senza sacrificare forza e massa muscolare.

So che questo è un tema non comune per il blog di StrongFirst e, infatti, questo è il primo articolo che ha a che fare con la nutrizione. Ma ci sono parecchi motivi che mi hanno spinto a imbarcarmi in questa sfida e di condividerla con voi.

Si, so che molti di voi stanno pensando che i miei motivi devono avere a che fare con l’essere magro e muscoloso, apparire bello e tutte queste cose da bodybuilder. Alcuni di voi, molto probabilmente coloro che, come me, si sono lasciati alle spalle i quarant’anni, potrebbero pensare all’essere in buona salute, che è un pensiero più lungimirante.

Bene, avete tutti ragione! Ho solo un’altra buona ragione che non potreste indovinare. Questa ragione è chiamata forza relativa.